.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قالیباف در یک نشست انتخاباتی ؛
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : انقلابی کسی است که مردم را سر دوراهی ارزش‌های انقلاب یا حل نظام مسائل کشور قرار ندهد، بلکه طبق مکتب حضرت امام (ره)، عقلانیت و معنویت باید متوازن پیش رود و باید این مسیر را به نحوی پیش برد که هم اصول را حفظ کنیم و هم کارآمد بوده و مسائل را حل کنیم ....
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : انقلابی کسی است که مردم را سر دوراهی ارزش‌های انقلاب یا حل نظام مسائل کشور قرار ندهد، بلکه طبق مکتب حضرت امام (ره)، عقلانیت و معنویت باید متوازن پیش رود و باید این مسیر را به نحوی پیش برد که هم اصول را حفظ کنیم و هم کارآمد بوده و مسائل را حل کنیم ....

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گردهمایی تبیین فرآیند انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که شامگاه شنبه (۱۴ بهمن) در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: بدون شک فقط باورهای ما از انقلاب اسلامی بخشی از تاریخ ثبت شده نیست، بلکه تاریخ انقلاب به عنوان مکتبی در بُعد سیاسی و دینی است، همچنین معتقدیم نظام اسلامی خود را مکلف می‌داند که هم ارزش‌های اللهی را رسیدگی کند و هم به جایگاه مردم بها دهد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: انقلابی کسی است که مردم را سر دوراهی ارزش‌های انقلاب یا حل نظام مسائل کشور قرار ندهد، بلکه طبق مکتب حضرت امام (ره)، عقلانیت و معنویت باید متوازن پیش رود و باید این مسیر را به نحوی پیش برد که هم اصول را حفظ کنیم و هم کارآمد بوده و مسائل را حل کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه کارآمدی دین در اداره جامعه را باید به اثبات رساند، تصریح کرد: در این بخش دچار فاصله هستیم و مردم هم حق دارند، البته مردم به دنبال ایجاد مشکل برای نظام اسلامی نیستند، بلکه توقع آن‌ها کارآمدی ما در حوزه‌های مختلف و باز کردن گره از مشکلات آن‌هاست.

 

قالیباف تأکید کرد: در هر سطحی باید مسئولیت‌پذیر باشیم و اگر صاحب قدرت شدیم، باید به مردم در هر جایگاهی در حوزه اجرا، قانونگذاری و قضائیه به مردم پاسخگو باشیم.

 

وی با بیان اینکه مردم دوقطبی، تحجر و قبلیه‌گرایی را نمی پذیرند، تأکید کرد: اینکه بدون توجه به خرد جمعی برای مردم تصمیم‌گیری کنیم، مردم آن را نخواهند پذیرفت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر افزایش مشارکت در انتخابات، یادآور شد: این تکلیف ملی و شرعی است و نحوه رقابت، مهترین انگیزه برای حضور مردم در انتخابات است‌، البته در این مهم باید تقوای الهی را مدنظر قرار دهیم و از دعوای بیهوده دوقطبی سازی فاصله بگیریم.

 

قالیباف با بیان اینکه تمام تلاش شورای ائتلاف، شایسته‌گزینی از بین تمام نیروها و اعضا است، گفت: به‌طور قطع این شورا در آینده و بعد از انتخابات در نشست‌های فصلی، گردهم خواهد آمد که سبب تأثیرگذاری در حل نظام مسائل کشور می‌شود.

 

رئیس مجلس با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم، تصریح کرد: مجلس یازدهم بدون شک نسبت به ۱۰ مجلس گذشته، یک گام به جلو بوده است، رهبر معظم انقلاب هم در اجلاسیه چهارم مجلس فرمودند که این مجلس ساده‌زیست، انقلابی بوده و با نقشه راه حرکت کرده است، البته ضعف‌هایی داشته و به شدت مورد تخریب هم واقع شده است.

 

قالیباف تصریح کرد: مجلس یازدهم بدون‌شک نسبت به ده دوره گذشته یک گام به جلو بوده است. وقتی به مجلس آمدم برخی دوستانه به من گفتند مجلس را با شهرداری اشتباه نگیر، چون اینجا نمی‌توان نقشه راه ترسیم کرد. من در پاسخ گفتم تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک وحدت نظر و همراهی و تقریب افکار در مجلس به کار می‌گیریم و امروز برنامه هفتم توسعه که تدوین شده یکی از نمونه‌های همین حرکت در نقشه راه است.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون دانش‌بنیان‌ها در این مجلس تصویب و آماده شد، در طرح عفاف و حجاب روشن بگویم که این موضوع قانون دارد و کسی معطل بی‌قانونی نیست، قانون وجود دارد و این قانون باید اجرا شود. بحث شد که بیاییم و یک قانون جامع‌تر وضع کنیم، لایحه قوه‌قضائیه با ۹ ماده به دولت رفت و دیدیم که هر چه در این قانون وجود دارد، سلبی است و فقط جرم‌انگاری شده است. ما بیش از ۷۰ ماده در جنبه‌های ایجابی گذاشتیم و یکی از بخش‌ها را با حداکثر ۱۳ ماده و به طریق جمع‌سپاری، برای جرم‌انگاری در نظر گرفتیم.

 

وی یادآور شد: برخی گفتند شما اگر عفاف و حجاب برایتان مهم بود، دوفوریتی بودن آن را تصویب می‌کردید، در حالی که نظر ما این بود که چنین موضوعی که جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مهم است نمی‌توان سرسری برخورد کرد، بنابراین با تأمل آن را بررسی و پیگیری کردیم.

 

قالیباف گفت: برخی شایعه می‌کنند که قالیباف نمی‌خواهد فلان کار را انجام دهد، در حالی که من در مورد طرح صیانت یک رشته توئیت زدم و محکم هم از طرح صیانت دفاع کردم، کسانی که می‌گویند لاپوشانی می‌کنیم، حرف نادرستی می‌زنند‌، ما بچه انقلاب هستیم و لاپوشانی نداریم، آیا آنان که چنین می‌گویند، خودشان یک توئیت درباره طرح صیانت در آن ایام زدند؟

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عین حال که لاپوشانی نداریم، اما حرف هم داریم و می‌گوییم اگر پلتفرم‌هایی باید به دلیل بحث‌های امنیتی بسته شود، به عنوان دلسوز انقلاب یک نگاهی کنیم که بعد ۱۵ تا ۱۶ ماه آیا امروز در پلتفرم‌های ما آن فرهنگ ایرانی و اسلامی که مدنظر بود، ترویج شده است؟

 

قالیباف تصریح کرد: وای به حال من که به‌عنوان یک رزمنده که برای احکام دین خدا جان‌مان را هم می‌دهیم، لحظه‌ای در اجرای آن احکام الهی تردید کنیم، یعنی برای یک رأی، دین‌فروشی کنیم؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.